გთავაზობთ ინტერვიუდან ამონარიდს:
– 2008 წელს მოვიპოვე სასწავლო სტიპენდია ოსლოს უნივერსიტეტის მაგისტრატურაზე, განათლების ფაკულტეტზე. შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა განათლების ფილოსოფია – ასე ერქვა სამაგისტრო საერთაშორისო პროგრამას.
ძალიან კარგად მახსოვს, სწავლა იწყებოდა აგვისტოს დასაწყისში და 2008 წლის აგვისტოში საშინელება დაგვატყდა თავს მთელს საქართველოს. უმძიმესი დღეები გამოვიარეთ ყველამ. აგვისტოს მეორე ნახევაში ჩამოვედი ოსლოში და შევუერთდი სასწავლო პროგრამას.
ეს იყო ჩემი პირველი შეხება ნორვეგიის განათლების სისტემასთან. იყო ძალიან საინტერესო სამაგისტრო პროგრამა. საერთაშორისო სტუდენტებით დაკომპლექტებული, რაც უფრო საინტერესოს ხდიდა სასწავლო პროცესს. მართალი რომ გითხრათ, ერთი სული მქონდა ჩემს საქმეს საქართველოში დავბრუნებოდი სწავლის შემდეგ, მაგრამ, ალბათ, არასოდეს უნდა თქვას ადამიანმა არასოდეს…
სწავლის პროცესში გავიცანი ედი, ჩემი მეუღლე. ედიც განათლების ფაკულტეტზე სწავლობდა… ძალიან დავმეგობრდით და ნელ- ნელა მეგობრობა სიყვარულში გადაიზარდა. ერთდროულად დავასრულეთ მაგისტრატურა და ერთად გადმოვედით საქართველოში საცხოვრებლად.
საქართველოში ყოფნის პერიოდში მომიწია მუშაობა საბავშვო ბაღების სტრატეგიაზე და სამსახურეობრივი მოვალეობის დასრულების ანუ დაახლოებით ერთი წლის შემდეგ, დავბრუნდით ისევ ნორვეგიაში.
რამდენჯერმე მოგვიწია ასე გადმოსვლა საქართველოში 6-7 თვით. ამ პერიოდში აქტიურად ვმუშაობდი საქართველოს სკოლამდელი განათლების სისტემაში, ასევე სასკოლო განათლების, კერძოდ, ინკლუზიური განათლების განხრით.
დაახლოებით ბოლო 10 წელია, უკვე ნორვეგიაში ვართ დაფუძნებული. ვმუშაობ ნორვეგიის განათლების დეპარტამენტში, ვარ მთავარი მრჩეველი პედაგოგების გადამზადების/კვალიფიკაციის ამაღლების საკითხებში.
– გვიამბეთ ნორვეგიის განათლების სისტემაზე… რა ძირითად ფუნდამენტს ეყრდნობა და რა ასპექტებს გამოკვეთდით?
– ნორვეგიის განათლების სისტემაზე ძალიან დიდხანს შემიძლია, ვისაუბრო, თუმცა ვფიქრობ, 3 ძირითად ასკექტზე შევჩერდე:
- ბავშვის, როგორც პიროვნების პატივისცემა განათლების მიღების პროცესში. ბავშვი არის ძალიან აქტიური მონაწილე განათლების ყველა ეტაპის, მას ეკითხებიან აზრს, მას უსმენენ და მის აზრს ითვალისწინებენ. როცა ვსაუბრობთ განათლების სისტემაზე, აქ არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ სკოლამდელი განათლებაც არის განათლების სისტემის ნაწილი. სწორედ საბავშვო ბაღიდან იწყება ბავშის, როგორც პიროვნების პატივისცემა. მშობელს შეუძლია ბავშვი დაახლოებით 1 წლის ასაკიდან მიიყვანოს ბაღში და სწორედ ამ ასაკიდან იწყება მათი მოსმენა, ჩართულობის გაზრდა სხვადასხვა აქტივობაში.
- პედაგოგების პროფესიის დაფასება და ამ პროფესიის აღიარება. პედაგოგებს აქვთ უწყვეტი განათლების/კვალიფიკაციის ამაღლების სისტემა. არსებობს სტიპენდიები პედაგოგებისთვის, ასევე სხვადასხვა ტიპის შეღავათები სამსახურებრივ საათებში, რათა მათ შეძლონ – აქტიურად იყვენ ჩართული გადამზადების პროცესში. განათლების დეპარტამენტი თანამშრომშრომლობს უნივერსიტეტებთან, რათა მათ შეიმუშაონ მაღალი ხარისხის კვალიფიკაციის ამაღლების კურსები პედაგოგებისთვის. ეს კურსები აუცილებლად უნდა იყოს პრაქტიკასთან დაახლოებული და პასუხობდეს იმ გამოწვევებს, რის წინაშეც არიან პედაგოგები ყოველდღიურად სკოლებში თუ საბავშვო ბაღებში. მაგალითად, ბულინგი, ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება სასწავლო პროცესში და სხვა…
- მეცნიერულ კვლევებზე დაფუძნებული განათლების სისტემის შექმნა და განვითარება. ყველა ტიპის გადაწყვეტილება განათლების სისტემაზე ძირითადად ეფუძნება კვლევის შედეგებს. გადაწყვეტილებების მიღება არ ხდება სპონტანურად და სწრაფად. განათლების სისტემაში გადაწყვეტილებების მიღების პროცესი საკმაოდ კომპლექსურია. განათლების სამინისტროსთან ერთად, ძალიან აქტიურად მონაწილეობენ პედაგოგების გაერთიანება/კავშირი, მოსწავლეთა გაერთიანება, მშობელთა გაერთიანებები, მუნიციპალიტეტები და კერძო სკოლების თუ ბაღების გაერთიანება. ანუ გადაწყვეტილებები არ არის ერთპიროვნული და ჩართულობა/მონაწილეობა განათლების საკითხებით დაინტერესებული ორგანიზაციების საკმაოდ მაღალია…
- ინტერვიუ სრულად წაიკითხეთ აქ
- #drpkhakadze #gochadze #sheniemigranti